Etappe 11

Catacocha-Macara, 94 km 1471 hm

We begonnen met een afdaling van 15 kilometer. Heerlijk! Bochten aansnijden, een goed wegdek, mooie goedlopende bochten, dus geen haarspeldbochten of haakse bochten. Dat voelt als veilig en onbekommerd afdalen. Voor degene die zich zorgen mochten maken.... Vervolgens een glooiend stuk tot aan de pauze. Rondom me heen kijkend en genieten. Duidelijk zichtbaar het drogere landschap. Nauwelijks begroeiing op de bergen en dorre gronden en akkers. En heter!

Om 10 uur staat de teller al op 30 graden! We hebben de lunch onder aan een brug bij een riviertje. Dat is zalig! Sommige zoeken de verkoeling op In het water. De rest geniet van het geluid, de plek. We spotten de eerste roofvogels, gieren. Prachtig gezicht: gedragen op de wind, hun vleugels breed uitstaand, zwevend door hun territorium.

Het tweede deel heb ik, zoals beloofd aan mezelf, rustig aan gedaan. Was toch nog een pittige lange klim, met name ook door de hitte. Zelfs deze jongen, kwam flink aan het zweten. Morgen krijgen we de grensoversteek van Ecuador naar Peru. Zal ongetwijfeld weer veel moois te bieden hebben.

De ranking (stand) is vanaf nu te vinden op de site van Bike Dreams: In de rechterkolom onder Andes Trail klik je op "ranking".

Helga

Dat klinkt goed, heerlijk genieten van alle mooie dingen! Brandstof voor de ziel... daar kun je op teren als er zware momenten komen!

Leo

Je moet er een boek van maken, echt prachtig, een roman schrijver is geboren!

Zussie

Trots op je dat je het eerste land hebt doorleefd en still biking. Fijn om de verslagen te lezen. Lijkt het toch of we dichtbij zijn????????????