Etappe 6 en 7

Etappe 6.

Een pittige etappe met maar liefst 2000 hm op 71 kilometer. Verdeeld over 9 echte klimmetjes en tussendoor bergop. Van 2300 meter naar 3200 meter.

Bij de start waren meteen 3 man weg, Theo, Pauli en Italo. Met de Belgen Wim en Johan reed ik daar achter. Al snel lieten de Belgen mij gaan. Ik had een mooi tempo en wilde vandaag eens kijken wat er in het vat zit. De afstand met de eerste 3 werd niet veel groter. Langzaam begon ik in te lopen op Theo, die geen goede benen had. Nadat ik Theo voorbij was gereden kwam nog voor de pauze ook Italo in zicht. Tijdens een afdalinkje passeerde ik ook hem. Bij de pauze vertrokken Italo en ik tegelijk. De eerste kilometers bergop stond er vreselijke wind, waar we nog net op de weg konden blijven. Later hoorden we dat er twee personen in de wei beland waren, door een harde windstoot van opzij. Al snel reed ik weg van Italo en liep gestaag uit. Nou dat was een mooie beloning van mijn inspanningen. Goed tempo houden, op tijd drinken en eten, dat ging ook goed. Op weg naar de finish, met nog twee beklimmingen te gaan, zou ik mooi om 13 uur binnen kunnen zijn. Precies 4 uurtjes gefietst. Bij kilometer 69 kwam ik een dorp waarvan ik dacht dat het de eindbestemming was. Ff de weg gevraagd naar Ingapirca en ik moest "die kant op". Nog een dorpje verder dus. Dacht ik.....Het bleef maar bergop gaan en uiteindelijk kwam ik bij een bord met daarop de afslag Ingapirca, ondertussen de teller al op 72 kilometer. En ja hoor daar stond nog 15 kilometer !

Verkeerd gereden dus. De eerste kilometers lukte me het nog om de moed erin te houden, maar ik had al mijn energie verspeeld. Elke klim hakte er in en het werd afzien. Ik wilde de schade toch beperkt houden. Mijn moraal begaf het ook en om 13.50 uur was ik binnen. Bijna een uur later. In plaats van een voorsprong had ik achterstand opgelopen. Ach ja, een paar uurtjes balen. Ik had de goede benen en het goede goede moraal en heb het geprobeerd! We hebben nog 10.550 kilometer te gaan...

Ondertussen is het vreselijk koud op de plek van bestemming. Het is echt een gehucht. De slaapkamers gescheiden met houten wandjes. Geen douche op de kamer en helaas de douche op de gang geeft alleen maar koud water. Beetje badderen dus. Toch wel mooi, van een geweldige dag gisteren naar een tegenvallende dag vandaag. Allemaal onderdeel van het grote avontuur.

Etappe 7.

Het regende vanmorgen toen we opstonden. Nou dat kan er ook wel bij! Lekker een pannenkoek bij het ontbijt en waarachtig de regen stopte. Vervolgens ging de etappe het eerste deel over het stuk wat ik gisteren dus teveel had gefietst.

Aangezien er een truck met technische problemen kampt, was er geen lunch en geen tijdmeting. Dus hebben we lekker en rustig gefietst. Aangekomen in Cuenca, een stad van 500.000 inwoners. Mooie kamers met warme douche, dus top! Hier een rustdag na de eerste 530 kilometer.

Reacties

Reacties

Dirk

Gaat dus goed met je in gedachten ben ik bij je.Je ben sterk maar je word nog sterkere fietsze vriend

Ton Selbach

Misschien moet de organisatie toch maar wegwijzers plaatsen zoals met de vierdaagse ...........

Helga

Ha Bart,
Dat zal afzien zijn geweest... Maar het mooie is dat je ze er allemaal uitrijdt. Jij bent straks de enige die 11.015 km heeft gereden. Dus wat dat betreft heb je nu al gewonnen! Geniet van de rustdag!

Leo

Bart, rustig aan en hou je een beetje in, je moet nog een paar dagen...... En ja de weg kwijt, niks nieuws, ha ha. Succes met de volgende etappes en heel leuk om te lezen!

Henk Janssen

Hoi Bart,
Volg je met veel interesse. Spannend en een hele uitdaging. Zonder te willen ruilen ben ik ook wel een beetje jaloers op jou wat je allemaal ziet en meemaakt, en dat allemaal lekker op de fiets.
Ik heb me uiteraard aangemeld voor al je verhalen. Veel plezier,succes en sterkte de komende ritten en probeer je energie goed te blijven verdelen.

John Hofmans

Hoi Bart, met grote belangstelling volg ik je tocht. Het is fascinerend om te lezen. Ik was wat laks met 'het steentje bijdragen, maar dat heb ik nu goedgemaakt'. Veel succes verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!