Etappe 101-104

Etappe 101

Wat een pracht. Wat een prachtdag wordt het. Daar lijkt het niet direct op. Bewolkte luchten zorgen voor bergtoppen die daaronder verscholen blijven en dus niet zichtbaar zijn. Maar dat verdwijnt ba het eerste uur. In het nationale park slingert de weg vandaag zich tussen bergen en meren. En aangezien het relatief windstil is worden de kleuren van het water mooier en mooier. Het mooist zijn de weerspiegelingen van de bergen die naast het meer zijn gelegen, in het water. Door de zon zijn de details van kleuren terug te zien in de weerspiegelingen. Ik neem dan ook een half uurtje de tijd om aan de kant te gaan zitten. Van bovenaf gen ik een prachtige blik op dit natuurschoon. De serene rust, de vogels, de stilte, de pracht.

Dat geeft een innerlijke rust die onbeschrijfelijk is. De rust in mijn hart en hoofd, waartoe het zelden de kans krijgt. Dat zijn de speciale momenten van zo'n reis. Het doet me ook stilstaan bij mijn hartspijn die ik momenteel heb. Dat deze twee verschillende werelden van schoonheid en verdriet zo dicht bij elkaar kunnen liggen ....

De tocht blijft een aaneenschakeling van mooie plaatjes, uiteraard vastgelegd op foto. De combinatie van het mooie weer en daarmee zicht hebben op de bergen en de kleurrijke meten maakt de tocht van vandaag voor mij een topdrie klassering kwa mooiheid.

Etappe 102

Ook vandaag is het weer een hele mooie tocht. Het natuurpark uit rijdend, komen we langs meertjes en rivieren, met de bergen als achtergronddecor. Vervolgens op weg naar Puerto Natales is het weer een klein beetje pampa om uit te komen bij een golf die aan de oceaan grenst. Een echt toeristenplaatsje. Van hieruit kun je excursies maken naar de verschillende natuurparken.

Etappe 103

148 km mogen we vandaag weer. Wel allemaal op asfalt. De eerste 100 gaan voorspoedig door een glooiend landschap en slingerende wegen. Niet saai. Na 103 kilometer is het rechtsaf en wacht daar weer de wind. Achter elkaar rijdend, vaak in een waaier is het te doen. Heel ff dreigt regen de overhand te krijgen maar dat beperkt zich tot twee stevige buitjes en redden we het naar de bushcamp.

Etappe 104

Op weg naar Punta Arenas. De laatste rustdag voordat we eindigen in Ushuaia. Windje mee, wind van opzij en wind tegen. Dat waren de ingrediënten van vandaag. Meer een dag om van a baar b te komen. Nog 5 etappes te gaan, dat is het goede nieuws. Nog steeds 6 man in de race om elke kilometer te hebben gereden