Etappe 52+53

Etappe 52 Uyuni-Atocha bushcamp 105 km 689 hm

Nadat een van de trucks weer was gemaakt konden we weer op pad. Vanwege de zekerheid moesten we met zijn allen bij elkaar blijven. De truck moest nog getest worden. Er stond 100% unpaved (of road) op het programma. Gelukkig waren er hier en daar stukken geasfalteerd, fietste heerlijk. De offroad was niet slecht en het laatste stuk ging door een rivierbedding, met af en toe een oversteek door het water. Op de bushcamp was het weer ouderwets koud toen de zon onderging. Maar het was wederom een plek met geweldig uitzicht. Zowel bij de zonsondergang als bij de zonsopgang.

Etappe 53 Atocha bushcamp-Tupiza 104 km

En toen kregen we het profiel van de dag te zien. Hoppa, 9 beklimmen boven de 4000 meter op het programma. Hoogste punt 4257 meter. Unpaved. Het werd een lange dag. Onderweg o.a. 5 lekke banden, 1 van mijzelf, 1 van Rogier en tenslotte 3 van Hans, die daardoor niet verder kon en uiteindelijk met de lunchtruck verder moest. Het klimmen, de hoogtemeters, dat alles door zand en paden met stenen; het was zwaar. Laatste stuk weer door een rivierbedding. Maar de uitzichten waren wederom fantastisch. Uitgesleten rotsen in prachtige kleuren, vergezichten, dalen met kronkelende wegen. Dat maakte het weer meer dan waard. Uiteindelijk waren we om 17.30 uur binnen. Vol met stof en zand, dus een heerlijke douche deed wonderen. Wat een toch wel bijzonder mooi afscheid van Bolivia. Morgen passeren we de grens van land nummero 4: Argentinië!

Helga

Afzien met een prachtig uitzicht... Zo houden jullie het wel vol!