Rustdagen La Paz

La Paz

Wat een stad, zo groot en zo druk. Al met al meer dan 2 miljoen inwoners. En dan gebouwd echt tussen de bergen. Ook in het centrum blijft het steil op en neer gaan. Vanmiddag met de bus een rondrit gemaakt. Dan zie je de verschillen, de nieuwbouw, de hoge flats die er al staan en nog gebouwd worden. De verschillende wijken. En dan zo ineens, net de stad uit, de prachtige rotswanden. Aan de ene kant in het rood en aan de andere kant grillige gele uitgesleten rotsen, die we van dichtbij bezoeken. We hebben twee dagen lekker toeristisch genoten. Gisteren een soort van braderie met veel optredens van kids en jonge bandjes. Veel volk, veel kraampjes, de braderie van Gennep maar dan groter. Prachtig mooi.

En ik ben de laatste dagen tot het inzicht gekomen dat ik het genieten en heel aankomen het belangrijkste van deze prachtige reis vindt. Met als conclusie dat ik het gerace laat voor wat het is. Het gaat absoluut ten koste van het zien, het genieten. Dan maar geen tweede of derde.....Bij deze feliciteer ik onze Belgische vriend Johan alvast met zijn podiumplek. Iemand die als geen ander die strijd aangaat. Het wiel van een ander kiest, verder niets ziet en dan volgt. Op die manier koersen vind ik knap en respectvol, maar zie ook dat het ten koste van veel gaat en dat wil ik graag loslaten. Aangezien Theo wegvalt en ik doorschuif van 3 naar 2 en die plaats zal worden overgenomen door Johan, gaat die met stip van 4 naar 2.

Voor mij voelt het als een overwinning op mezelf.....???? Ik fiets voor Cliif ! Dat is het mooiste doel!

Reacties

Reacties

Hettie gramser

Hoi Bart ,ik ken je niet !! Wel vaker je naam gehoord !! Maar vind je verhalen en je doel prachtig !!! Wilde ik even zeggen !!! Leuk dat wij je kunnen volgen !!! Nog heel veel mooie dagen gewenst. Groetjes !!!

Mireille Kuijpers

Wauw Bart, mooi geschreven! Super!!

Martien Holthuysen

Bart wij denken dat je tot een goed inzicht bent gekomen om te genieten van je tocht en dat de prestatie op plaats twee komt. Het zal wel moeilijk voor je zijn geweest. Nog heel veel mooie kilometers.

Angela

Een waanzinnige overwinning Bart !!!
Bevrijd van de (prestatie-) druk; vrij om te beleven en genieten waar het écht om gaat !
Gefeliciteerd :-) Ben trots op je. x

Ton

Bedankt voor het mooie cadeau, Bart. Ik ben echt reuze blij dat je het gerace achter je hebt gelaten. Je weet dat ik voor je vertrek vaak mijn twijfels over die competitiedwang heb uitgesproken. En nu heb je jezelf overwonnen. Een prachtige prestatie en die is een grotere felicitatie waard dan welke podiumplaats of grootse klassering dan ook. Proficiat, Bart!!!!!!

Ben van Rumund

Ha die Bart, prima keuze gemaakt geniet van de mooie tochten dat blijft je langer bij dan een mooie 1e of 2e....plaats.

Leo

He Bart, dit is wel het laatste wat ik verwacht had! Maar volkomen begrijpelijk, zoals altijd blijve genieten, veel plezier en blijf je mooie verhalen schrijven!

Helga

Ha Bart, het was in je vorige verslag al te proeven dat je voor het beleven van de tocht gaat, ipv als eerste te willen finishen. Mooi dat je het nu zo helder voor jezelf hebt waar het om gaat. Het samen doen, er voor elkaar zijn, en inderdaad:de eindstreep halen over een paar maanden... En bovenal Genieten, van al het moois wat je onderweg tegenkomt en meemaakt. Eigenlijk hetzelfde als in het "echte" leven...... Hulde! Wat een mooi inzicht! Dit is de mooiste klassering die je kunt hebben!

Zussie

De beste overwinning ever en je was al mijn kampioen. Het wordt genieten met en G. Het voorrecht deze tocht te beleven en jezelf ontdekken in een niet competatieve race. Benieuwd hoe je dit loslaten gaat ervaren.

Vera

Wat een dappere beslissing. Dan heb je nu echt tijd om te genieten van de mooie tochten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!