Etappe 35 en 36

Andahuaylas-bushcamp 68 km 3036 hm

Het was maar een ritje van 68 km. Die uiteindelijk 51/2 uur duurde kwa fietstijd. Iets mee dan 12 km. per uur gemiddeld. Niet omdat we er geen zin in hadden maar vanwege het parcours. Te beginnen meteen klim van 9 kilometer, nog wel over het asfalt. Vervolgens het unpaved op. Paden met zand en keien en daarbij veel klimwerk. Een spoor zoeken zodat je kunt blijven fietsen en niet wegslipt. Over het algemeen ligt het er tot aan de pauze goed bij. Na het nodige klimwerk worden we getrakteerd op mooie vergezichten. Je ziet de wegen lopen zowel aan onze kant van de berg en aan de overkant. Prachtig hoe ze zich naar boven slingeren. 'S Middags mogen we diezelfde mooie paden omhoog fietsen aan de andere kant van de berg. Afdalen op deze paden is een voorzichtige bezigheid. Stenen ontwijken, het goede spoor zoeken en niet in een slip raken op mulle zand. Dat gaat goed. We stoppen regelmatig om alle pracht van de natuur op ons in te laten werken. Dat we hier mogen zijn is een mooie conclusie. Na de pauze is het goede nieuws dat we over 7 kilometer de bushcamp hebben, ipv evt. 27 kilometer verderop. Het zijn wel zware kilometers, zowel omdat het stijl is en ook vanwege de mindere kwaliteit, dus gestuiter. Maar de plek waar we overnachten is weer mooi. Het eten goed en nog wat meezingen op Rowe Hèze. We worden nog getrakteerd op taart en een borrel omdat Bike Dreams precies vandaag 10 jaar bestaat. Ik zeg van harte gefeliciteerd en dat ze zo nog jaren mogen doorgaan!

Etappe 36 bushcamp-Abancay 78 km 1500 hm

We maken er een rustige etappe van. Beginnen met een afdaling, een klim en vervolgens een afdaling van 30 kilometer. Heerlijk naar beneden suizen over echt geweldig strak asfalt. Nog tijd om te kijken naar het mooie landschap. De laatste klim van een kilometer of 13 is toch nog een aardige inspanning.

We hebben vandaag 1/3 van de etappes erop zitten. Dus nog 2/3 te gaan. Of andersom.... Ik kom over een paar dagen terug op het eerste deel. Eerst morgen weer flink aan de bak met 120 km. En bijna 2500 hoogtemeters klimmen. We mogen weer racen, dus wordt vast en zeker weer interessant.

Helga

Ha Bart, de tijd vliegt, en jullie ook, op de fiets.... Wat een mooi vooruitzicht, dat je nog 2/3 te gaan hebt, met nog veel meer prachtige belevenissen, en uit- en inzichten!

Anneline

Jeetje wat ben je goed bezig pap, alweer een derde erop zitten! Fijn dat je ook van de mooie uitzichten kunt genieten, dat maakt een reis bijzonder! xx

Wim

Hoi Bart. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om iedere dag te fietsen . Geen last van zadelpijn?
Geniet vooral maar pas goed op jezelf.
Groeten vanuit een tropisch warm Nederland.