Na 4 weken

Ik ben nu (pas?!) 4 weken weg en heb al veel mee mogen maken en beleven. Wat is het mooiste tot op heden? Het mooiste van het avontuur is toch de mooie en steeds wisselende omgeving. En dan niet alleen de natuur maar ook de cultuur. Hoe mensen wonen, hoe mensen leven, hoe mensen met elkaar omgaan, hoe zaken geregeld zijn (of juist niet wat dan weer prachtige oplossingen en vondsten oplevert). Het tijdsbeeld daarbij: Stroom aan draden, water al dan niet uit de kraan of de rivier die dienst doet als bron voor water, waarbij ze hier gemakshalve gerust de hele auto de rivier inrijden en hem daar wassen. En mensen lijken gelukkig te zijn met wat er is en wat ze hebben. Blijft mooi en fascinerend. Natuurlijk staat de vooruitgang hier niet stil. Iedereen heft een mobieltje, overal is tv. Maar gisteren zien we op het land toch ook weer twee ossen die een ploeg voort trekken. Hoe lang is het geleden dat je een dergelijk tafereel bij ons zag? Dat soort dingen vindt ik het leukste aan reizen. Zien dat mensen anders leven, passend bij het land en de ontwikkeling van het land zelf. Dat soort zaken kun je ook niet in foto's weergeven. De sfeer, de beleving of het totale beeld van een rit door ongelofelijke natuur. En hoe nietig wij als mensen daarin dan weer zijn. Ff wat feitjes over Peru:

Mensen zijn echt vaak gekleed in die mooie gekleurde bonte klederdracht inclusief mooie hoed. Ze zijn allemaal klein van stuk. Het stikt hier van de honden, die het vaak op fietsers gemunt hebben. Schreeuwen, water spuiten of de trappers stil houden zijn mogelijke middelen. Mensen zijn erg vriendelijk, geen agressie of opdringerige sfeer.

Wat mis ik het meeste? Dat is het echte contact met de naaste geliefden zoals kinderen, familie en vrienden. Maar gelukkig is er internet! Ook hier op een hele hoop plaatsen en dus kunnen we Appen, skypen, reisverslagen sturen, etc. Dat contact is heel fijn en waardevol. Een paar dagen bushcamp maakt toch ook dat gemis voelbaar. Zeker als dat meerdere dagen betreft (vanaf morgen de komende 3 nachten in bushcamp....dus dan weer pas op de vierde dag contact ????)

Ik kan zeggen dat ik volop geniet hier. En dat de reacties van jullie me heel heel goed doen. Helaas kan ik op mijn reisblog niet rechtstreeks reageren op een bericht van iemand, terwijl ze me heel erg steunen en motiveren. Bij deze de uitnodiging om dat te blijven doen!

Lieve en hartelijke groet vanuit Peru!

Reacties

Reacties

Herma

Wat een mooie weergave van jullie reis. Succes nog daar en GENIET vooral.

Groetjes van Herma

Ivonne

Super om te lezen Bart! Je doet t kei goed! Wat een ervaring...en wat er natuurlijk nog komt. Ik blijf je volgen, groetjes uut Gennep.

Helga

Ha Bart, wat mooi om weer te lezen hoe je zo ontzettend aan het genieten bent. Ik kwam toevallig net een filmpje tegen waarin het onderwerp was dat je bij jezelf moet ontdekken waar je naar verlangt, waar je van geniet en wat je wilt doen. En ongeacht hoeveel geld het kost, en hoeveel redenen er zijn om het niet te doen, dat vervolgens te gaan doen... Jij bent een inspirerend voorbeeld!

Paul Sinel

Goed bezig bartje!! Erg inspirerend om iedere keer weer je verhaal te lezen..
Zet um op.. geniet ervan..

Groeten

Friso

Goed bezig Bart.....en wat een leuke verhalen van je avonturen. Zeer boeiend om te lezen. Zet hem op en hou je taai en de groeten van hier.

Wim

Hoi Bart. Ook ik geniet iedere keer weer van je verhalen. Iedere dag verheug ik me op jou stukjes.
Geniet van je avontuur.

Lieneke

Doe je goed Bart, net terug van vakantie en ff bij gelezen! leuk om je zo te kunnen volgen. toi toi toi, groetjes Lieneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!