Etappe 16 en de eerste balans

Pacasmayo-Huanchaco, 112 km en 446 hm.

Een vervelende saaie rit. Hetzelfde als gisteren, overal om je heen zand en lange rechte stukken. Weer de wind tegen. Zonder tijdmeting wordt het een relatief rustig ritje. De beloning bij aankomst is een mooie locatie aan de zee. Maar liefst twee rustdagen hier, dat is vol tevhouden! Vervolgens wordt ik om 10 uur 's avonds geconfronteerd met iets wat lijkt op diarree. Wat wordt bevestigd door de twee volgende nachtelijke bezoekjes aan de wc. Lichte paniek, want hier sta ik niet op te wachten. In de ochtend om raad gevraagd en en na een aangepast ontbijt lijkt het redelijk goed te gaan.

De balans van de laatste twee weken:

29 juli - 15 augustus 16 etappes

Kilometers: 1416,2. (Gemm. 90 km per etappe)

Hoogtemeters: 28071 (Gemm. 1755 hm per etappe)

Uren gefietst: L 66

Gemm. Snelheid: 21.5 km/uur Maximale snelheid: 88 km/uur

Hoogste punt: 3600 meter

Tot op heden hebben we ongerekend elke etappe minimaal 1 x de Mont Ventoux beklommen. Deze heeft 1610 hoogtemeters en de Alpe 'd Huez heeft 1061 hm. In combinatie met de grote hoogtes waar we te maken krijgen met minder zuurstof, is dat dus een mooie inspanning te noemen.

Ik ga genieten van mijn rust. Komende weken gaan we vanaf zeeniveau weer de bergen in tot boven de 4000 meter. Dat wordt vast weer een leuke uitdaging.

Sven

Ha paps mooie tussenstand om op terug te kijken! Geniet van de rust!

Doeg Sven

Ben van rumund

Ha Bart perfect gedaan tot nu toe. Ff de maag tot rust laten komen en dan er weer tegen aan succes

john.hofmans@home.nl

Wat een indrukwekkende cijfers zeg. Poehh. Rust is zeker welverdiend.

Anneline

Leuk om de cijfers te lezen daddy, geniet van je twee dagen vrije tijd! x

Ruud Zwollo

Geweldig Bart, heb er alle vertrouwen in! Etappes in Ecuador waren voor mij bekend gebied, maar dan met de auto!!

Helga

Respect!!!!
Nu heerlijk 2 dagen rust en herstel, en dan weer fris en fruitig de nieuwe uitdagingen en mooie dingen aangaan, zowel in het landschap als in jezelf!

Ad koot

Hoi Baart,
Tot nu toe gaat het fantastisch , Na de rustdagen waarvan je moet genieten hoop ik dat je weer fit genoeg bent om je indrukwekkende tocht voort te zetten . Vanaf maandag komt het weer op Nima RTV . Henri is nog op vakantie.
Groet , ad

Zussie

Succes morgen met je volgende etappe

Zussie

Ben benieuwd naar je volgende ervaring

Broertje

Hele mooie verhalen en natuurlijk een indrukwekkende prestatie tot nu toe. Wim en ik zijn net terug van onze "hoogte stage" aan het Gardameer en hebben ook 2 tochten met 2600 hm gefietst. Ik kan nu dus een beetje invoelen wat voor geweldige inspanning dit vergt zeker als je dit dagelijks doet! Nu al bijzonder knap en dan is dat nog maar het begin. Hopelijk ben je goed hersteld en gaan de volgende etappes net zou mooi worden. En niet vergeten, vooral genieten!

Wim

Een niet rijpe banaan is een goed middel tegen diaree.
Enne geen scheetjes laten.