Etappe 3

Latacaunga-Riobamba

98 km, 1744 hm.

Hoe zat het ook al weer vandaag? O ja, rustig aan doen. Dat hadden gelukkig velen besloten omdat morgen de echte tijdmeting begint en iedereen daar rekening mee houdt.... Raar, want ook iedereen zegt dat hij zich daar niet druk om gaat maken, "daar niet aan meedoet".Ach ja, het bekende haantjesgedrag. En ik? Ik heb vandaag inderdaad rustig gefietst, dat is dus gelukt!! Maar het viel niet mee, want de hoogtemeters zaten verdeeld over een klim van 40 kilometer. Dat wil zeggen 10 km klimmen, 10 km min of meer vlak en dan weer 20 kilometer klimmen. Gemm. Stijgingspercentage 6 %. Ondanks mijn rustig aan doen, is de spierpijn voelbaar, een optelsom van de afgelopen dagen.

Morgen wordt het een van de zwaarste etappes denk ik. Op "maar" 88 kilometer maar liefst 2161 hoogtemeters. Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet. We krijgen het plaatje met daarbij de klimkilomters pas de ochtend zelf op papier te zien.

En de omgeving? Omdat we continue langs de snelweg fietsten, was dat niet bijzonder deze ronde. Vanaf morgen gaan we gelukkig de binnenlanden in, weg van die drukte.

En Cliff, ik heb vaak aan je gedacht vandaag!

Reacties

Reacties

Ton Selbach

Je kunt het rustig aan doen, als je maar ervoor zorgt dat je op tijd voor het eten bent!!!! ;)

Zussie

Goed gedaan Broer
Succes op je 4 E dag

Helma

Topper!!

Helga

Morgen dus ook maar wat rustig aan doen.... Het eindpunt bereiken is beter dan halverwege omvallen toch? En met al die levenswijsheid kun je dat haantjes gedrag makkelijk naast je neer leggen.....? Succes met de klim, en de gedachte aan Cliff zal je ook morgen zeker gaan helpen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!