Etappe 2

Quito-Latacunga, 98km en 1313 hm

De eerste echte etappe. Nadat iedereen met zijn spullen bij de truck kwam en daar de boel werd verdeeld over 4 verschillende categorieën: geel. = kampeerspullen, blauw = reservespullen, rood = dagelijks gebruik en wit = tent. Vervolgens de trucks ingeladen en de start was om 9.15 uur. Vandaag staan er 98 kilometers op het programma met 1313 hoogtemeters (dat zijn de meters die je klimt). De hoogtemeters waren verdeeld over 2 lange klimmen. De eerste was 6 km lang en de tweede zelfs een kleine 20 km lang en eindigend op 3500 meter. Ze hakten er aardig in. Kamergenoot, en gezellige brabo Louis, en ik hadden besloten om het vandaag rustig aan te doen. Dat was althans ons plan. Maar dan hadden we niet meteen mee moeten gaan met de eersten. Dus toch een pittig ritje. Aangezien de komende dagen er steeds 300 hoogtemeters meer bijkomen, gaan we morgen proberen om iets rustiger aan te doen. Samen goed voor 120 jaar levenswijsheid zou dat toch moeten kunnen.

T was niet de mooiste route, continue langs de snelweg, de Panamerican Highway. Continue op de vluchtstrook langs een driebaansweg snelweg, dat maken we dan weer niet mee in Nederland. Wel heel mooi asfalt.

Op naar morgen, de laatste dag langs de Highway.