Dag1 in Quito, 25 juli 2016

Dag 1 in Quito.

Het was een zware nacht, veel hoofdpijn. Veel wakker. Teken aan de wand over mijn gesteldheid. Dus vandaag zorgen voor rust en herstel.

Ook in mijn hoofd bleef het malen. Niks vergeten? Dit nog doen, dat nog doen. Zelfs nu ik hier ben, speelt dat nog door mijn hoofd. Echt een gevolg van de afgelopen dagen. Vooral het bij elkaar zoeken van de spullen en ze vervolgens inpakken, vielen erg tegen. Normaal een bekende werkwijze voor me. Onder druk de lijst die in mijn hoofd zit, afwerken. Nu werd het een strijd tegen de tijd. Met keuzes maken over wat wel mee en wat niet, gezien de grote hoeveelheid spullen. Reservemateriaal voor de fiets, kampeerspullen, fietskleding, gewone kleding. Uitgerust zijn voor alle weersomstandigheden. Veel hulp gehad van mijn naaste liefsten. Waarbij ik graag nog ff gewoon bij elkaar had willen zijn.

Eerste indrukken na een rondje lopen in Quito, oftewel een grote stad in Zuid-Amerika. Ik kan dan echt genieten van wat ik zie. De drukte, chaos, mensen in alle soorten. Prachtig geheel. Het verkeer met toeterende auto's; op elke drukke kruising politieagenten die het verkeer fluitend (letterlijk) regelen. Oude bussen met zware zwarte rookwolken. Kan nooit goed zijn voor een mens :)

Bewapende agenten met flinke guns die een geldtransport begeleiden. Ik houd van de cultuur en diversiteit daarbij in de wereld. Dus ja, ff lopen en hopsnuiven die indrukken.

Later in het hotel de eerste lotgenoten getroffen. Paar reislustige types erbij. Altijd goed voor de ervaringen en het delen van wetenswaardigheden. Om 18 uur gaan we samen eten in de stad.

Kennisgemaakt met diverse mensen, altijd leuk.

Ook de eerste indrukken gekregen van de fietscapaciteiten. Soms kun je het gewoon zien: echte klimgeiten. Klein van stuk, afgetraind en dus slechts 60-65 kilo schoon aan de haak. Ja dat zijn de echte klimmers. Oké, kan maar duidelijk zijn. Die mannen zal Bartje moeten laten gaan, schat ik zo in. Ben benieuwd hoe de rest van de groep eruit gaat zien. Die komen morgen aan. We waren met zijn dertienen, inclusief de kokkin en verpleegkundige.

Uiteindelijk een lekkere rustige dag. Zeker nu de hoofdpijn weg is.

Reacties

Reacties

Miriam Donkers

Lef hoor Bart! Veel plezier en succes.

Paul Sinel

Mooi Bartje.... ik kijk uit naar al je verhalen! Zet um op, laat de klimmers gaan en lekker op eigen kracht gaan en je niet door anderen laten gek maken (zoals je ook altijd bij de fitness zegt)

Gonny Gartsen

Ik ben van plan om alle verhalen te kopiëren Bart. Om zo het te kunnen voorlezen aan Cliff. Zal voor hem wat makkelijker zijn. Wij wensen jou veel fietsplezier en we blijven op de hoogte. Groetjes en kiek uut.

Ton Selbach

Een geweldige uitdaging. Weet wel dat hier heel veel mensen steeds weer met je zullen meeleven, je aanmoedigen, aan je denken, iedere dag opnieuw. Be strong, one day at a time!!!!

Sven

Klinkt goed pap!

Als het allemaal echt begint zal de koppijn vast verdwijnen en de rust weer terugkeren :)

Geniet ze!

Helga

Goed dat je een paar dagen de tijd hebt om te wennen daar. En te genieten van alles wat je ziet. Tja, ik denk dat die 60 kilo schoon aan de haak ook voor jou geldt als je de tocht hebt volbracht..... Tot die tijd blazen wij je hier in gedachten vooruit!

Wim

Hoi Bart. Natuurlijk is iedereen die 11.000 km gaat fietsen afgetraind. De reis zelf is het doel. Alle ervaringen. Positief en negatief. Geniet van de positieve dingen. Als het minder gaat denk aan de iceman en zijn mentale kracht. Jij Bezit Deze Ook. Rust nog even uit voor de tocht begint.
Ik geniet er van je berichten te lezen. Maar Ook de reacties van de lezers.

Groeten van Wim Neervoort

Inge

He gelukkig te lezen dat de hoofdpijn weg is. Ik kan me bijna voorstellen hoed de stad ruikt en eruit ziet.
Maak je niet gek, op de fiets en daarbuiten. Geniet vooral, dan gaat het vast lukken. Liefs en xxxxx

Yvonne Koot

De kop is eraf....heel veel succes!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!